Saturday, June 23, 2007

Før avreise

Nå er det en uke til jeg skal være fremme på Vestbredden. Fredag reiser jeg fra London og lander i Tel Aviv, hvor reisen går videre via diverse check points og ender i Ramallah. Her skal jeg være i tre uker og jobbe som frivillig i en barneleir. Dette er til vanlig en skole som er drevet av kvekere. De siste ukene har det vært litt usikkert om vi skulle reise eller ikke grunnet uroen på Gaza - men nå er det relativt rolig og vi håper det holder seg.

Jeg skal prøve å oppdatere bloggen så ofte som mulig for å holde dere informert om hvordan Ramallah er og hva jeg opplever. Nå begynner jeg å bli temmelig nervøs, men jeg kjenner også at jeg gleder meg. De siste kveldene har jeg plaget vennene mine med å huske gamle barneleker jeg skal prøve ut på de palestinske barna - det blir veldig artig, og spesielt når det skal forklares på arabisk. Jeg skal fortelle om hvordan det går... Tips om barneleker mottas med takk forresten!

3 comments:

Silje said...

Halla blogger! Sorry at jeg er treig å svare på barneleker, jeg tenker på saken... Så bra at du har lagd blogg, jeg skal sette en link på bloggen min. Skal også sende deg en sms med noe info plutselig. Lykke til habibti, Ramallah kommer til å bli så glad for å se deg!

Miriam said...

Hei, AG!

For en fin ting å gjøre i sommerferien sin. Du er god :) Spennende å høre om tankene du gjør deg. Ta vare på deg selv!

Av barneleker er jo "Boksen går" og andre typer gjemsler morsomme. Og ballspill er jo bra for å få ut energi og aggresjon. Hva med paradis og hoppe strikk? Og noe som legger til rette for kreativitet, f.eks. maling og tegning? Men mye av dette har du sikkert tenkt ut selv allerde.

Klem fra Miriam.

PS! Kanskje du finner en jøde til meg, hva? Jeg liker dem, vøtt ;)

Sommer i Ramallah 2007 said...

hihi! Har ikke truffet noen som passer for deg enda, Miriam, men skal holde utkikk... De jeg har truffet har stort sett vaert paa denne Birth Right-turen sin, og da er de litt for unge synes jeg - 19-20 for det meste...